Dokąd zmierza obsługa klienta?

15 lat temu na potrzeby samookreślenia swojej pasji zawodowej stworzyłam termin Marketing (PR) obsługi klienta. Oznacza on wszystkie działania marketingowe i PR prowadzone w celu budowania wizerunku firmy poprzez obsługę klienta, a w konsekwencji lojalizację klientów, edukację na temat obsługi klienta i jej roli w budowaniu wartości firm, promocję dobrych i walkę ze złymi praktykami w tej dziedzinie.

Dzisiaj ten termin jest bardzo aktualny. Obsługa i doświadczenie klienta stają się kluczowymi wyróżnikami dla marek i organizacji we wszystkich branżach na całym świecie. Nigdy jak obecnie, nie było tak ważne budowanie wizerunku różnych podmiotów w kontekście gromadzenia wiedzy o konsumentach, ich preferencjach, oczekiwaniach czy doświadczeniu.

Warto mieć podstawową wiedzę na temat, jak klient tworzy sobie wizerunek firmy patrząc przez pryzmat obsługi klienta. Warto wiedzieć, co wkurza klienta w kontaktach z markami czy organizacjami.

Dziś chciałam się podzielić badaniami Microsoft na temat wielokanałowej obsługi klienta (2015 Global State of Multichannel Customer Service Report).

Cały materiał można przeczytac w portalu publicrelations.pl 



Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

zamknij