W kierunku call center

autor: Leszek Cieloch

Fragmenty wypowiedzi. Pełen artykuł ” W kierunku Call Center” dostępny w lipcowym Managerze (2010).

happy callOutsourcing czy własne call center, to indywidualna  decyzja  strategiczna  firmy, poprzedzona wieloma analizami finansowymi i audytem operacyjnym – uważa Katarzyna Swatowska, – Generalnie   outsourcing   nie   musi   być wcale tańszy. Outsourcing to zdjęcie z firm problemów związanych z rotacją,  zatrudnieniem,  szkoleniem  pracowników  CC   i  całym  personelem wspomagającym,  tj. księgowością, HR, informatykami, back office, a co za tym idzie kosztów.

Wszystko zależy od tego, jak bardzo dana firma jest zdeterminowana, by pozbyć się tych problemów   czy   zmniejszyć   koszty. Inną zaletą outsorcingu jest elastyczność, gdy płacimy tylko za rzeczywisty czas pracy, która we własnym call center, zatrudniającym stałą liczjbę pracowników, nie jest możliwa. Właśnie w kryzysie, gdy firmy uciekają od kosztów stałych, zmienny koszt outsourcingu jest głównym atutem. Nie ma zatem jednoznacznej odpowiedzi: oustorcing, czy budowa swojego CC.

Taka decyzja uwarunkowana jest wieloma czynnikami: wymaga dokładnego audytu potrzeb obecnych i przyszłych – związanych ze strategią rozwoju firmy, oceną możliwości finansowych, sprecyzowania celu, dla którego chcemy zainwestować w call center.  Jeśli nie mamy doświadczenia w organizacji takiej komórki, lepiej skorzystać z doświadczenia firmy oferującej takie usługi.



Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

zamknij