W kierunku wsparcia całej sprzedaży

Outsourcing Magazine, grudzień 2010

autor: Marek Kozłowicz

Fragmenty wypowiedzi  

– „W latach ubiegłych wielkim sukcesem w naszej branży stało się wprowadzenie kompleksowych usług wsparcia sprzedaży czy obsługi klienta w modelu rozliczania za efekt działań – mówi Katarzyna Swatowska, dyrektor marketingu i PR w Call Center Poland.

„- Model ten spowodował znaczny wzrost zainteresowania usługami call center, głównie z powodu przeniesienia całego ryzyka obsługi czy sprzedaży na zleceniobiorcę. Wielcy outsourcerzy stopniowo odchodzą od tego modelu w kierunku modelu mieszanego, gdzie success fee jest jednym z elementów wynagrodzenia. Firmy chronią w ten sposób interesy własne i nie chca ponosić odpowiedzialności  za coraz mniej konkurencyjną ofertę klienta. Ewoluują również w stronę coraz większej integracji z internetem jako najbardziej efektywnego kosztowo rozwiązania wspierającego sprzedaż.”

***
— Podstawowymi czynnikami decydującymi o sukcesie w branży call center są: efektywność cenowa, wysoka skuteczność sprzedaży czy lojalności klienta, jakość i doświadczenie oraz potencjał wdrażania innowacyjnych usług – stwierdza Katarzyna Swatowska. – Małe, kilkunastostanowiskowe call center, których jedynym przedmiotem działalności jest telesprzedaż, oferują często dumpingowe stawki. Z uwagi na osiąganą niską marżę z usług call cen¬ter firmy takie utrzymują się na rynku przez 2-3 lata i zamykają działalność lub zostają przejęte przez inne firmy. Psują jednak w tym czasie rynek bardzo niskimi cenami czy niską jakością usług. Przewiduje się, że w latach 2010-2012 dojdzie do kilku znaczących akwizycji, które mogą wpłynąć na strukturę tej branży w Polsce.

***
– Badania przeprowadzone przez Linea Direct Communication pt. „The impact of the financial crisis on marketing and sales activities – Communication through call center” wskazują, że aż 78% firm w Polsce nie korzysta z usług call center – zauważa Katarzyna Swatowska. – Wynika to z braku budżetów na takie działania lub z braku wystarczającej wiedzy na temat procesów w outsourcingu i korzyści z takiego modelu współpracy. Największe zapotrzebowanie na usługi call center na rynku polskim obserwuje się w sektorach: finansowym, wydawniczym, FMCG, motoryzacyjnym i mediowym. Wiele firm oddaje w outsourcing kampanie wychodzące do rynku masowego, w szczególności proces monitoringu należności i miękkiej windykacji oraz procesy telesprzedaży.



Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

zamknij